‘Geen woorden maar daden.’ Bij mij is dat als copywriter vaak precies andersom. Dan zijn mijn daden woorden, waar hopelijk daden uit voortkomen.
Toen goede vriend Igor vroeg of ik wilde meedoen met HelpMatch, hoefde ik daar geen twee tellen over na te denken. Een vriend helpen die om hulp vraagt, natuurlijk. Dat we daar andere mensen mee kunnen helpen, uitstekend. Voor ik het wist waren we met een groepje vakmensen samen aan het werk om het idee te realiseren. Mensen die ik voorheen niet of nauwelijks kende.
Door onze samenwerking leer ik ze alsnog kennen. Nog niet persoonlijk want we werken allemaal op afstand. Dat maakt niet uit, het voelt goed om vakkennis op deze manier in te zetten en zo een bijdrage te leveren. Niet dat het gaat om dat goede gevoel. Dat is meer een soort bonus.
Of het aanslaat en we met HelpMatch echt mensen kunnen helpen moet nu nog blijken. Maar dat hoort ook bij het vak. Wij geven als het ware de voorzet: een mogelijkheid om hulp te geven of te vragen. Het is aan anderen, aan jullie, om daar iets mee te doen: HelpMatch omzetten in daden.
Ben de Dood (eigenaar Cats & De Witt)