Op donderdag ontvingen wij bij BlueM mail van Igor. Of we HelpMatch wilden helpen met iDIN. Vakmensen in de zorg, hulpdiensten, veiligheid en andere vitale sectoren moeten naar hun werk. Zij kunnen niet thuisblijven voor hun kinderen. Maar niet iedereen kan terugvallen op familie, buren, vrienden of reguliere kinderopvang.

HelpMatch hoopt hier hulpgevers en hulpvragers op een veilige manier bij elkaar te brengen voor betrouwbare kinderopvang tijdens de coronacrisis. Wij hebben direct toegezegd en zijn aan de slag gegaan om iDIN bedrijfsklaar te maken voor HelpMatch. Dit is gelukt binnen één dag.

Hoe werkt het in dit geval? Hulpgevers en hulpvragers kunnen zich aanmelden via HelpMatch.nl. Vervolgens krijg je een iDIN-identificatieverzoek per e-mail. Met iDIN kan iedereen zich veilig en makkelijk identificeren via de eigen vertrouwde bank. Het gaat enkel om controle van de persoonsgegevens (naam en adres). Want kinderopvang moet wel veilig en betrouwbaar zijn. Daarnaast gaan we bij BlueM helpen om HelpMatch bekend te maken. Zo proberen we elkaar in deze moeilijke tijd te helpen. Mijn oproep aan iedereen: deel de website-link!

Met gezonde groet Rieko Kester (directeur BlueM)

Pin It on Pinterest

Shares
Share This